وبلاگ

Blog

چرا باید فریلنسر یا آزاد کار بشوم؟

با گسترش استفاده از اینترنت، بازار کار فریلنسرها (آزادکارها) با روندی صعودی توسعه یافته است. نمودار رشد این بازار کار؛ با سرعت چشمگیری در حال افزایش است و منجر شده تا اصطلاحی به نام Economy Freelancer به معنی اقتصاد فریلنسرها شکل بگیرد و بخش قابل توجهی از بازار کار آمریکا را به خود اختصاص دهد.

فریلنسینگ: یک مدل کاری هیجان انگیز و جذاب است که بواسطه‌ی آن می‌توانید کارهای موردنظرتان را به صورت غیرحضوری (دورکاری) و یا نیمه‌وقت انجام دهید.

فریلنسری در یک نگاه: فریلنسر به کسی گفته می‌شود که بر اساس حرفه و مهارت‌هایی که دارد (مانند: طراحی وب سایت، برنامه نویسی، تولید محتوا، ویراستاری، ترجمه، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، عکاسی و …) به صورت پروژه‌ای به شرکت‌ها خدمات می‌دهد.

چرا باید یک فریلنسر یا آزاد کار شوم؟

مزایای فریلنسری

  • هماهنگی و مدیریت تمامی امور بر عهده‌ی شماست.
  • در آزاد کاری؛ درآمد شما وابسته با تلاش شماست و کف یا سقف مشخصی ندارد.
  • شما می‌توانید به عنوان شغل دوم، فریلنسر باشید و به کسب و کار فعلی خود نیز ادامه دهید.
  • در هر ساعت از شبانه روز و در هر مکانی که مایل باشید می‌توانید کارهای محوله را انجام دهید.

معایب فریلنسری

  • نقش های متعدد: شما می‌بایست به جای چندین نفر کار کنید! بخشی از امور بازاریابی، حسابداری، پشتیبانی و … بر عهده شماست.
  • بر هم خوردن تعادل در دیگر ابعاد زندگی: در آزاد کاری؛ مدیریت امور و برقراری تعادل بین کار، تفریح، استراحت و  … به سختی ممکن می‌شود.
  • درآمد نامشخص: یک فریلنسر هیچ تضمین درآمدی ندارد!

 چگونه یک فریلنسر شوم؟

لازمه‌ی فریلنسر بودن؛ بکارگیری سبک زندگی جدید و فرهنگی متفاوت است. یک فریلنسر در زندگی کاری خود با چالش‌ها و هیجانات زیادی مواجه می‌شود که برای موفقیت در آن‌ها می‌بایست مهارت‌های مختلفی (به ویژه مشتری مداری) کسب کند.

عضو سایت های فریلنسری شوید: سایت‌های زیادی برای تسهیل فریلنسری راه اندازی شده است؛ در واقع این سایت‌ها یک پل ارتباطی بین کارفرما و فریلنسرها هستند. برای شروع جذب پروژه؛ خوب است که در این سایت‌ها ثبت نام کرده و پروفایل‌های کاملی ایجاد کنید.

برای خود یک برند شخصی ایجاد کنید: برای شروع کار در فضای مجازی، بهتر است که یک نام مناسب انتخاب کنید که به کسب و کار شما هویت ببخشد. بعد از انتخاب نام مناسب؛ قدم بعدی می‌بایست بازاریابی صحیح و معرفی کسب و کار در فضای مجازی باشد. سعی کنید حضور مؤثر و چشمگیری در فضای مجازی داشته باشید و نمونه کارهای خود را در فضای مجازی درج کنید تا مشتریان بهتر شما را بشناسند.

شبکه سازی و افزایش دامنه‌ی ارتباطات: یکی از مهمترین مؤلفه‌های موفقیت در کسب و کار؛ شبکه سازی است. شما می‌بایست مهارت‌ها و توانمندی‌های خود را خیلی خوب به اطرافیان‌تان ارائه کرده و تعداد دوستان و آشنایان خود را افزایش دهید.

جمع بندی و کلام پایانی

فریلنسر شدن راهی کم دردسر، سریع و آسان برای کسب درآمد در خانه است که می توانید از طریق آن به موفقیت‌های زیادی دست یابید. اما توجه کنید که فریلنسری کار ساده‌ای نیست و در طی این مسیر با مشکلات متعدد و مختلفی رو به رو خواهید شد. در نوشته‌های بعدی در مورد چالش‌های کاری این حوزه به تفصیل صحبت خواهیم کرد.

24 آگوست 2018
(2 رأی, امتیاز: 3,50 از 5)
Loading...