وبلاگ

Blog

۸ اشتباه استراتژیک و متداول در تولید محتوا (بخش اول)

تولید محتوا، تجارت هوشمندانه‌ای است که تمرکز آن بر تولید و انتشار محتوای ارزشمند و با کیفیت است. تولید محتوای با کیفیت موجب می‌شود که رتبه وب سایت شما به طور چشمگیری افزایش پیدا کند؛ به همین علت است که اکثر مدیران شرکت‌ها بخشی از بودجه‌ی مجموعه را به واحد تولید محتوا اختصاص داده و تلاش می‌کنند که از نویسندگان حرفه‌ای و مجرب در این زمینه بهره‌مند شوند.

در تولید محتوا می‌بایست به دو نکته‌ی کلیدی توجه کرد؛ اول اینکه محتوای تولیدی شما چه پیامی را به مخاطب منتقل می‌کند و دوم آن که ارزش پیشنهادی این مطلب برای مخاطب چیست و تا چه حد می‌تواند در راستای تحقق اهداف مجموعه‌ی شما مؤثر باشد.

در صورت عدم توجه به این نکات و نبود پاسخ منطقی و مناسب؛ کاربران هم توجهی به محتوای شما نخواهند داشت و اهداف شما از نگارش و تولید محتوا به ثمر نمی‌نشیند. در این مطلب تصمیم داریم به چند مورد از اشتباهات رایج تولید محتوا که برخی از صاحبان کسب و کارها مرتکب می‌شوند اشاره کنیم تاشما دچار این اشتباهات نشوید و سریع‌تر از دیگران به اوج برسید.

8 اشتباه استراتژیک و متداول در تولید محتوا را بشناسید

۱) تولید محتوا فقط برای موتورهای جستجو

برخی از افراد متصورند که محتوای آن ها تنها باید از نظر بهینه سازی و سئو برای موتورهای جستجو قابل قبول باشد و کاربر اهمیتی ندارد. به همین دلیل گمان می‌برند که هرچه از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنند رتبه بالاتری در گوگل کسب می کنند. اما باید توجه داشت؛ در تولید محتوا هدف جلب نظر مشتری و ارائه‌ی خدمات است تا موجبات وفادارسازی مخاطب فراهم شود. شما می‌بایست براساس شناخت جامعه‌ی کاربری و نیاز حقیقیِ کاربران‌تان اقدام به تولید محتوا و بهینه‌سازی آن براساس قواعد سئو نمایید.

چگالی ایده‌آل و بهینه کلمات کلیدی در مقالات؛ ۲٫۳% می‌باشد.

۲) تبلیغات و اغراق بیش از حد در محتوا

بازاریابی محتوا یکی از روش‌های نوین in bound marketing است؛ یعنی به طور مخفیانه محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید تا کاربر با اراده‌ی خود به دنبال محصولات و خدمات شما بگردد و تبدیل به مشتری شود. اما برخی از صاحبان کسب و کارها این مسئله را اشتباه متوجه شده و تنها بر فروش پافشاری و تمرکز می‌کنند. این دسته از افراد معمولاً بیش از حد طبیعی به تمجید شرکت خود می‌پردازند و نسبت به نیاز مخاطب بی‌توجه‌اند. همین مسئله منجر می‌شود تا مخاطب خیلی سریع متوجه این محتواهای کاذب شده و سایت مذکور را به عنوان اسپمر به ذهن بسپارد.

۳) عدم سنجش کاربران

یکی از اشتباهات رایج در بازاریابی محتوا؛ تولید محتوایی فراتر از دانش و درک مخاطب است. شما در حوزه کاری خود سال‌ها تجربه داشته و با اصطلاحات علمی این حوزه آشنایی کافی دارید و همین تسلط شما را مستعد می‌کند که سطح و دانش مخاطب را نادیده بگیرید و با تولید محتوای سنگین و غیرقابل فهم؛ آن‌ها را ناکارامد نمایید. در تولید محتوای عمومی باید بگونه‌ای عمل کرد که مخاطبین شما در هر رده‌ی سنی و با هر میزان سواد و تخصصی، امکان بهره‌برداری از محتوای شما را داشته باشند.

۴) اشکالات نگارشی و املایی

داشتن غلط های املایی و نگارشی در محتوای منتشر شده سبب بی‌اعتباری مجموعه می‌شود. لازم است پیش از انتشار هر مطلب؛ چندین مرتبه آن را بازخوانی و ویرایش کنید. (بررسی یک‌باره کافی نیست و ممکن است برخی از اشکالات و نواقص از دید شما پنهان بماند.)

جمع بندی و کلام پایانی

تولید محتوا برای هر کسب و کار اینترنتی لازم و ضروری است و امروزه مدیران و صاحبان کسب و کارها به معجزه‌ی تولید محتوا برای رشد و پیشرفت کسب و کار یقین پیدا کرده و تمایل دارند به جای پرداخت هزینه‌های سنگین تبلیغات، از تولید محتوا استفاده می کنند. در این مطلب سعی کردیم پر اهمیت‌ترین اشتباهات رایج در تولید محتوا را گردآوری کنیم. امیدواریم از قسمت اول این مطلب استفاده کافی را برده باشید.

13 آوریل 2019
(1 رأی, امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...