وبلاگ

Blog

باورهای اشتباه از کسب و کار اینترنتی

پیروی رکود اقتصادی حاکم بر بازار ایران؛ افراد زیادی به راه اندازی کسب و کار اینترنتی فکر می‌کنند و یا حداقل یک مرتبه در اینترنت به دنبال پاسخ سئوالاتی از قبیل؛ “آیا کسب درآمد از اینترنت ممکن است؟”، “ایده‌های ثروت آفرینی در اینترنت” و “چگونه در مدت زمان کوتاه میلیونر شوم؟” را بوده‌اند. عموماً این افراد با سایت‌های تبلیغاتی پر رنگ و لعاب مواجه شده‌اند که پس از پیام‌های تبلیغاتی وسوسه انگیز مانند “با خرید پکیج و شرکت در دوره‌ی آموزشی ما؛ یک ماهه میلیاردر شوید” مواجه شده و فریب خورده‌اند و اندک سرمایه و پس انداز خود را هم از دست داده‌اند.

اما باید توجه داشت؛ در راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی شبیه کاشت گندم نیست که بیشتر آن‌ها در عرض شش‌ماه یا یک‌سال ثمر دهند بلکه به مانند کاشت گردو تعداد کمی از آن‌ها دیر اما زیاد ثمر می‌دهند. در راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی؛ حقایقی وجود دارد که توسط صاحبان کسب و کار نادیده گرفته می‌شود و ما در این مطلب تصمیم داریم به طور مفید و کاربردی به بررسی این فکت‌ها بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

حقایق و باور های اشتباه در کسب و کار اینترنتی

کسب درآمد در بازه زمانی کوتاه

شاید دلایل خیلی از افراد جامعه مخصوصا جوانان برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی؛ درآمدزایی در کوتاه‌ترین مدت است و با این باور موقعیت شغلی خود را به خطر می‌اندازند و در یک مدت زمان کوتاه؛ تمام توان خود را صرف راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی می‌کنند. این افراد عموماً پس از اینکه به درآمد مدنظر نمی‌رسد و در عین حال منابع درآمدی قبلی را هم از دست داده؛ دچار فشارهای مالی شده و کسب و کار اینترنتی خود را نیمه کاره رها می‌کنند و قاعده را می‌بازند.

شما باید توجه کنید که هیچ راهی برای میلیونر شدن در عرض یک شب وجود ندارد و تبلیغاتی با این موضوع بی‌شک کلاه برداری است. دیجی‌کالا که یکی از غول‌های کسب و کار اینترنتی ایران است در زمانی شکل گرفت که فرهنگ خرید اینترنتی در میان مردم ایران وجود نداتش. اما با صبوری، حوصله، و استراتژی بازار و تحقیقات میدانی؛ سال‌های متمادی تلاش کردند. درصورتی که برخی از ما فقط شهرت و موفقیت فعلی آن‌ها رو می‌نگریم و با بی‌اطلاعی از پشت پرده‌ی زحمات چنین مجموعه‌هایی سعی در کپی برداری و تکرار موفقیت آن‌ها؛ در زمان کوتاه‌تری هستیم.

راه اندازی سایت بدون تحقیقات اولیه

یکی از اشتباهات شایع در میان صاحبان کسب و کار؛ اقدام به راه اندازی سایت بدون تهیه نسخه mvp است. (مقصود از mvp؛ ساده‌ترین نسخه محصول یا خدمات به منظور بررسی و استقبال بازار از محصول است.)

شما در ابتدا می‌بایست؛ یک نسخه اولیه از کسب و کار خود را بدون توجه به ایده‌آل گرایی و حساسیت‌های کاذب راه‌اندازی کنید تا بازخورد بازار را بسنجید. بعد از اینکه نسخه mvp مورد استقبال مشتریان قرار گرفت در مراحل بعدی ویژگی‌های جانبی مانند: طراحی سایت اختصاصی و قابلیت‌های جدید را به کسب و کار خود اضافه کنید.

جمع بندی و کلام پایانی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی کار پیچیده‌ای نیست؛ اما موفقیت، درآمدزایی و رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب مستلزم سخت‌کوشی و پشتکار شما است. و این را نیز متذکر شوم که به هیچ وجه نمی‌شود؛ منکر کسب درآمد شیرین و دلچسب از اینترنت شد به شرط آنکه به شیوه و روش صحیح و اصولی آن را پیاده سازی کنید.

19 سپتامبر 2018
(1 رأی, امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...