وبلاگ

Blog

۵ نکته مهم پیش از شروع کسب و کار اینترنتی

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی پردرآمد؛ بسیار جذاب و در عین حال چالش برانگیز است. افراد متعددی علاقه‌مند به داشتن کسب و کار حرفه‌ای هستند؛ اما برای حرفه‌ای شدن می‌بایست به یک سری اصول اساسی در راه اندازی کسب و کار اینترنتی توجه کنیم و آن‌ها را فرا بگیریم. پیروی همین مسئله، در این مطلب تصمیم داریم به بررسی و معرفی ۵ نکته‌ی مهم بپردازیم که چراغ راه شما در مسیر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی خواهد بود.

۱) کسب و کار فعلی خود را رها نکنید

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی؛ مانند کاشت یک درخت گردو است که برای به ثمر رسیدن آن می‌بایست در عین صبوری؛ وقت و انرژی زیادی برای مراقبت از آن صرف کرد. بدیهی است در این بازه؛ موقعیت شغلی خود را به خطر ننداخته و تا قبل از توسعه‌ی کسب و کار جدید، شغل فعلی خود را حفظ کنید.

۲)‌ تهیه‌ی طرح کسب و کار

طرح کسب و کار یا business plan یک سند یا نقشه‌ی راه است که شما را با تمام مواردی که برای راه اندازی یک کسب و کار به آن نیاز دارید؛ آشنا می‌کند. به عبارتی business plan یک طرح مالی-عملیاتی در اختیار مالک کسب و کار قرار داده که به تصمیم‌گیری‌های شما جهت می‌دهد و مشخص می‌کند این کسب و کار از چه طریقی می‌تواند به درآمد برسد.

5 نکته مهم برای شروع یک کسب و کار اینترنتی

۳) انتخاب نام دامنه

نام دامنه؛ یادآور برند شما و هویت کسب و کار شما می‌باشد و همین مسئله اهمیت انتخاب نام مناسب برای دامنه را افزایش می‌دهد. از ویژگی‌های مهم در انتخاب نام دامنه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نام کوتاه و کاربردی؛ جهت بخاطر سپاری آسان‌تر
  • انتخاب نامی مفهوم و مرتبط با حوزه‌ی کسب و کار
  • اجتناب از بکار بردن خط فاصله (-) در نام دامنه

۴) هاست مناسب

در راه اندازی یک کسب و کار آنلاین؛ شما احتیاج به یک هاست مطمئن و قابل اعتماد دارید. اگر در انتخاب هاست دقت‌های لازم انجام نشود ممکن است وبسایت شما در بزنگاه‌های فروش و زمان پیک ترافیک؛ از دسترس خارج شده و مشتریان را از دست بدهید! که این موضوع ضمن کاهش درآمد حاصل از فروش، به اعتبار کسب و کار شما در نزد مشتریان لطمه‌های جبران ناپذیری می‌زند.

۵) طراحی سایت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی

یکی از مهم‌ترین اقدامات در حوزه‌ی راه اندازی کسب و کار اینترنتی؛ فراهم کردن بسترهای لازم جهت بهبود فرآیندهای فروش است. در آغاز اگر سرمایه‌ی محدودی دارید می‌توانید از قالب‌های رایگان و آماده‌ی وردپرس استفاده کنید؛ اما در ادامه و با رشد سریع‌تر کسب و کارتان، بهتر است اقدام به طراحی قالب وردپرس اختصاصی کنید تا کسب و کار شما با ظاهری اختصاصی و ویژه در دسترس مخاطبین و مشتریان قرار گیرد.

درصورت تمایل برای سفارش طراحی قالب وردپرس اختصاصی توسط مهیار وب می‌توانید از صفحه‌ی “ثبت سفارش طراحی قالب وردپرس” اقدام بفرمایید و درصورتی که ابهامات یا سؤالاتی در این زمینه دارید از خدمات “مشاوره‌ی رایگان” مهیار وب بهره‌مند شوید.

جمع بندی و کلام پایانی

دنیای کسب و کار اینترنتی؛ بسیار گسترده و وسیع بوده و سرشار از نکات و اصول کوچک و بزرگ است. ما در این مطلب سعی کردیم به صورت مختصر و مفید به بررسی ۵ نکته‌ی مهم و مؤثر در راه اندازی کسب و کار اینترنتی بپردازیم که توجه به آن‌ها شما را چند قدم جلو برده و راه را برای شما روشن‌تر می‌کند.

29 جولای 2018
(3 رأی, امتیاز: 3,67 از 5)
Loading...