وبلاگ

Blog

۸ اشتباه مهلک در کسب و کار اینترنتی

تا به امروز مطالب زیادی در مورد ظرایف و ترفندهای مهم در راه اندازی کسب و کار اینترنتی نوشته و منتشر شده؛ اما به راستی آیا تمام کسب و کارهای اینترتنی بزرگ و قدرتمند می‌شوند؟! چه اشتباهاتی منجر به شکست یک کسب و کار اینترنتی خواهد شد؟! در این مطلب تصمیم داریم به بررسی ۸ اشتباه مهلک در کسب و کار اینترنتی اشاره کنیم. آشنایی با این اشتباهات؛ می‌تواند چراغ راه شما در مسیر کسب و کار اینترنتی باشد تا از دچار شدن به آن‌ها مراقبت کنید.

اشتباه مهلک کسب و کار اینترنتی

اتلاف وقت در ارائه محصول

در موفقیت یک کسب و کار اینترنتی؛ زمان نقش مهم و مؤثری دارد. به تعویق انداختن ارائه‌ی محصول و اتلاف وقت می‌تواند شما را از گودِ رقابت خارج کرده و آسیب‌های جبران ناپذیری ایجاد کند. رقبای شما می‌توانند پیش از شما آن ایده را راه اندازی کرده و سهم شما را از بازار کمتر کنند.

عرضه‌ی محصول در زمان نامناسب

موقعیت سنجی و زمان‌بندی مناسب در عرضه و رونمایی محصول؛ از دیگر نکات مهم و با ارزش در راه اندازی کسب و کار اینترنتی است. ممکن است شما محصولی عالی تهیه کرده و آماده‌ی عرضه باشید؛ اما بازار پتانسیل کافی برای پذیرش محصول شما را نداشته باشد. عرضه‌ی محصول در چنین زمانی می‌تواند منجر به سوختن بازار هدف شده و پذیرش محصول در زمان‌های مناسب بعدی را هم با مشکل مواجه سازد.

عدم تعهد و علاقه به کسب و کار

راه اندازی کسب و کار اینترنتی؛ مانند کشت محصول بوده و برای به ثمر رسیدن و سوددهی مناسب احتیاج به مراقبت، رسیدگی و صبوری دارد. اگر به حوزه‌ی فعالیت خود تعهد و علاقه‌ی کافی نداشته باشید ممکن است خیلی زود دلسرد و خسته شده و ادامه‌ی مسیر با پشتکار اولیه طی نشود. برای انتخاب حوزه‌ی فعالیت کسب و کار اینترنتی؛ حتماً به علایق خود توجه کنید.

کم توجهی به بهینه سازی سایت و سئو

اشتباه مهلک برخی از صاحبان کسب و کار اینترنتی کم توجهی به بهینه سازی وسئوسایت است. درصورتی که بیش از نیمی از مشتریان یک کسب و کار اینترنتی؛ از طریق موتورهای جستجو (به ویژه گوگل) جذب وبسایت‌ها می‌شوند.

عدم تهیه‌ی نسخه پشتیبان از اطلاعات و دیتابیس‌ها

یک توصیه‌ی جدی به مدیران کسب و کارها؛ تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات و دیتابیس سرویس‌هایشان است. بلافاصله پس از راه اندازی سایت  می‌بایست در دوره‌های زمانی مشخص از کلیه‌ی اطلاعات وبسایت نسخه‌ی پشتیبان تهیه کرده و در محلی امن آرشیو و نگهداری کنید. به یاد داشته باشید که کسب و کارهای بزرگ و با قدمت چندساله به دلیل فراموش کردن همین نکته‌ی به ظاهر بدیهی، تمام اطلاعات کسب و کارشان را از دست داده و شکست خورده اند.

استفاده‌ی نادرست از شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی نقش پر رنگ و اساسی در جذب و نگهداری مشتری دارند. حضور فعال و مؤثر در این شبکه‌ها از مهم‌ترین عواملی است که در بازاریابی آنلاین (آنلاین مارکتینگ) می‌بایست به آن توجه شود. نداشتن استراتژی و برنامه ریزی دقیق برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی از رایج ترین شتباهات هر کسب و کار اینترنتی است.

نادیده گرفتن اصول تجربه‌ی کاربری

اگر وبسایت با ظاهری چشم ‌نواز داشته باشیم؛ اما منطبق بر اصول تجربه‌ ی کاربری نباشد و ارائه‌ی محتوا به درستی انجام نشود و کاربران سایت سردرگم باشند، این وبسایت محکوم به شکست خواهد بود. در راه اندازی کسب و کار اینترنتی؛ حتماً نکات مربوط به UX را بررسی و رعایت کنید.

واکنش گرا نبودن وبسایت

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده‌ی کاربران از تلفن‌های هوشمند، امروزه بخش قابل توجهی از بازدیدکنندگان سایت‌ها از افرادی تشکیل شده که تلفن‌ همراه و تبلیت را برای وبگردی استفاده می‌کنند. اگر وبسایت کسب و کارهای اینترنتی واکنش گرا و رسپانسیو نباشد؛ می‌تواند مشکلات متعددی را برای کاربران و مشتریان ایجاد کرده و آن‌ها را از ماندگای در سایت منصرف کند.

جمع بندی و کلام آخر

در این مطلب به بررسی ۸ اشتباه مهلک و کلیدی؛ که مورد کم توجهی از جانب مدیران کسب و کارهای اینترنتی قرار می‌گیرد، پرداختیم. توصیه می‌کنیم با توجه به تمامی جوانب و رعایت این موارد کسب و کارتان را در مسیر موفقیت هدایت کنید. مشتاق شنیدن تجربیات و نظرات شما پیرامون این موضوع هستیم.

12 جولای 2018
(1 رأی, امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...